Reuma en werken aan je energie

Waar je gisteren nog zo lekker in je vel zat, is dat nu niet het geval. Je voelt stram en stijf aan. Elke beweging doet pijn.

Bewegen doet pijn

Elke beweging die je maakt doet pijn. Gelukkig niet elke dag. Goede dagen zijn er gelukkig ook.

Beweging gaat steeds moeilijker

Niet alleen de pijn is een beperkende factor, dat geldt ook voor de gewrichten. Bewegen gaat gewoon erg lastig.

Je zelfstandigheid loopt gevaar

Soms bemerk je dat eenvoudige huishoudelijke handelingen niet lekker lopen. Dat maakt je een beetje bang. Kun je alles blijven doen zonder begeleiding?

Je wilt controle over het proces

Je wilt niet meer langs de zijlijn staan. Je wilt zelf kunnen bijsturen en actief blijven.

Je wilt dat de pijn minder wordt

Natuurlijk weet je ook wel dat reuma een vastomlijnd proces is. Toch wil je zelf invloed kunnen uitoefenen op het verloop.

reuma Hilversum

Reuma in het kort

• Reuma is een verzamelnaam voor klachten aan vooral de gewrichten.
  • Reuma gerelateerde klachten hebben met bewegingen te maken. Pijn, lastig kunnen bewegen of de coördinatie missen.
  • Reumaklachten kunnen heel wisselvallig zijn. De ene dag voel je je kiplekker, de andere dag heb je er volop last van. Dat maakt het een grillige ziekte.
  • Er zijn drie soorten reumaklachten: ontstekingsreuma, artrose en wekedelen reuma

Bij Fysiotherapeut Hilversum gaan we aan de slag met een beweegprogramma dat zorgvuldig is samengesteld. Je kunt de gevolgen van reuma daarmee beter beheersen. Niet alleen je gewrichten en spieren worden soepeler, je conditie neemt ook toe en je krijgt meer inzicht in hoe je lichaam werkt. Verder kun je bij ons ook terecht voor advies inzake bewegen en sporten.