headerimage

Heb je last van Tenniselleboog?

Maak dan vandaag nog je afspraak!

Welkom, fijn dat je hier bent. Ik ben Miriam, praktijkassistent bij Fysiotherapeut Hilversum. Mijn Fysio collega’s helpen je graag met jouw Tenniselleboog.

• Direct een afspraak
  • Contracten zorgverzekeraars
  • 25.000+ tevreden patiënten
085-0830630 WhatsApp

Tennisarm behandeling bij Fysiotherapeut Hilversum

Wat een ontzettend gemene pijn is dat zeg. Je hoeft je hand maar een klein beetje te ver te draaien en de pijn schiet erin. Het liefst wil je de pijn zo snel mogelijk laten verdwijnen.

Pijn bij het dichtknijpen van je hand

Je kunt haast niets anders dan de gehele dag je hand dichtknijpen. Je probeert de pijn de gehele dag te verbijten, maar dit is gewoonweg niet langer te doen.

Het doet pijn als je je onderarm draait

Bij het draaien van je onderarm voel je een venijnige pijn. Het is geen doen om een handdoek uit te draaien. Zelfs je partner omhelzen brengt ineens plotselinge pijn met zich mee.

Je kunt minder kracht zetten

Het is niet langer mogelijk om iets boven je hoofd op te tillen. Dit doet niet alleen pijn, je bent ook veel te bang dat je een verkeerde beweging maakt. Het schiet er dan waarschijnlijk weer in.

Je wil dat de pijn weggaat

Pijnloos kunnen bewegen zonder dat je overal rekening mee hoeft te doen. Dat is wat je het liefste wilt.

Je wil het begrijpen

Soms voelt het alsof je een tennisarm had kunnen voorkomen. Daarom wil je weten hoe je het kunt voorkomen en waar je klachten vandaan komen.

Tennisarm in het kort

• Voel eens aan de buitenkant van je ellenboog? Daar zit een knobbeltje waar het eigenlijk allemaal om gaat. Hier zitten namelijk de onderarmspieren vast aan je ellenboog. Bij een tennisarm is dit knobbeltje geïrriteerd.
  • Een tennisarm kan heel plotseling ontstaan. Bijvoorbeeld bij een onverwachte beweging of krachtinspanning. Dit kan zorgen voor overbelasting waardoor er scheurtjes in je spieren ontstaan. Dit kan gaan ontsteken.
  • Meestal ontstaat een tennisarm niet onverwachts, maar door keer op keer een bekende beweging te maken. Door deze lichte belasting ontstaat er voortdurend een klein beetje schade die zich steeds verder uitbreid. Totdat het helemaal mis is…!

Wij stemmen ons behandelplan zoveel mogelijk af op jouw wensen, mogelijkheden en natuurlijk je klachten.

Zijn de klachten plotseling ontstaan? Dan lopen we niet te hard van stapel. Voldoende rust nemen en lichte rekoefeningen zijn vaak voldoende. Later gaan we aan de slag met krachtherstel.

Zijn de klachten geleidelijk ontstaan? Dan zorgen we dat de belasting rustig blijft, maar blijven we wel in beweging. Soms kunnen dry needling, shockwave therapie of echografie ook een bijdrage leveren aan je herstel.

Wat onze klanten zeggen

Alex

Super! Vandaag gebeld voor een ‘noodafspraak’ als nieuwe patiënt en gelukt om vandaag nog terecht te kunnen.

Andre

Lekker snel doorpakken! Ik werd meteen vriendelijk geholpen en had de volgende dag een afspraak. Ik kreeg ook meteen een behandeling (niet alleen maar praten).

Jacqueline

Een positief eerste gesprek, behandelaar kon zich goed inleven in mijn persoon en blessure. Er heerste een ontspannen sfeer en daardoor kon ik mijn probleem goed verwoorden.

12.547 patiënten geven ons 4,5 / 5

We stellen ons graag even voor

Onze klanten gaan ons aan het hart en we doen graag dat beetje extra om ervoor te zorgen dat jouw herstelproces vlot en prettig verloopt.

Lees meer over ons
headerimage