headerimage

Heb je last van Spanningshoofdpijn?

Maak dan vandaag nog je afspraak!

Welkom, fijn dat je hier bent. Ik ben Miriam, praktijkassistent bij Fysiotherapeut Hilversum. Mijn Fysio collega’s helpen je graag met jouw Spanningshoofdpijn.

• Direct een afspraak
  • Contracten zorgverzekeraars
  • 25.000+ tevreden patiënten
085-0830630 WhatsApp

Spanningshoofdpijn behandeling bij Fysiotherapeut Hilversum

Hoewel je je nek wrijft en masseert, levert dit niet het gewenste resultaat op. Het voelt alsof er een strak elastiek aanwezig is en dat de doffe hoofdpijn alleen maar erger wordt.

Je voelt een doffe pijn aan allebei de zijkanten van je hoofd

De pijn die je voelt in je hoofd is niet zozeer stekend. Je kunt het eerder dof noemen. Om de zoveel tijd krijg je een pijnaanval van enkele minuten. In het ergste geval duurt deze dagenlang. Ibuprofen is het enige dat een beetje werkt.

Je hebt last van je nek en schouders

De pijn die je voelt straalt uit naar je nek en schouders. Deze kunnen zelfs een beetje stijf en pijnlijk aanvoelen.

Je kunt slecht tegen prikkels

Of het nu gaat om een onverwachts scherp geluid of fel zonlicht – alles komt extra hard bij je binnen. Zelfs als het prachtig weer is zet je een zonnebril op om zo weinig mogelijk pijn te voelen.

Je wilt dat de pijn stopt

Natuurlijk wil je dat de pijn stopt. Dat is logisch. Je wilt niet langer overgevoelig zijn voor licht en geluid. Bovendien ben je de pijnstillers ook een keer zat. Je wilt gewoon alles kunnen doen wat je voorheen ook deed. Het liefst zou je weer willen dansen in de zon.

Spanningshoofdpijn in het kort

• Er zijn twee soorten spanningshoofdpijn: kortdurend of chronisch. Bij chronische hoofdpijn heb je meer dan 15 dagen per maand hoofdpijn. Spanningshoofdpijn wordt gekenmerkt door doffe en drukkende pijn.
  • Spanningshoofdpijn is niet direct gerelateerd aan stress. Het kan wel een rol meespelen, maar het is niet altijd de oorzaak. De spanning in het woord spanningshoofdpijn staat vooral voor spierspanning.
  • Spanningshoofdpijn wordt vooral veroorzaakt door een slechte lichaamshouding, slaaptekort of structureel dezelfde bewegingen maken.
  • Bij de behandeling van spanningshoofdpijn is het belangrijk om niet alleen aan pijnbestrijding te doen, maar ook je levensstijl onder de loep te nemen. Zorg bijvoorbeeld voor voldoende pauzes, slaap en wissel bepaalde houdingen af.

Hoe wij je bij Fysiotherapeut Hilversum gaan helpen

Hoe wij je behandelen stemmen wij volledig af op jouw gradatie van pijn. De kans is echter wel groot dat we je behandelen met diverse soorten massages of manuele therapie. Dit doen we om de spieren rondom je nek en hals soepel en sterk te maken. Ook geven wij je lichte oefeningen mee en krijg je van ons adviezen om bijvoorbeeld aanpassingen door te voeren in je levensstijl.

Wat onze klanten zeggen

Jacqueline

Een positief eerste gesprek, behandelaar kon zich goed inleven in mijn persoon en blessure. Er heerste een ontspannen sfeer en daardoor kon ik mijn probleem goed verwoorden.

Bennie

De Whatsapp chatbot werkte heel goed, communicatie werd op maandagmorgen meteen overgenomen door een mens en de afspraak was moeiteloos gemaakt! Heel makkelijk en laagdrempelig! Ik heb meteen een goede indruk van de praktijk.

Alex

Super! Vandaag gebeld voor een ‘noodafspraak’ als nieuwe patiënt en gelukt om vandaag nog terecht te kunnen.

12.547 patiënten geven ons 4,5 / 5

We stellen ons graag even voor

Onze klanten gaan ons aan het hart en we doen graag dat beetje extra om ervoor te zorgen dat jouw herstelproces vlot en prettig verloopt.

Lees meer over ons
headerimage