Hielspoor behandeling bij Fysiotherapeut Hilversum

Uit bed komen is haast niet te doen voor je. Het voelt alsof er flink wat messen in je hiel steken. Zelfs volop rust pakken is niet voldoende. Want hoe meer je rust, hoe erger het terug komt...

Vooral na rust ervaar je een stekende pijn in je hiel

Mensen die last hebben van hielspoor geven aan dat het voelt alsof er messen in de hiel worden gestoken. Vooral in de ochtend zak je bijna door je knieën van de pijn die je voelt.

Doffe pijn, gedurende de hele dag

Naarmate je op een dag meer beweegt, wordt de pijn ook minder. Echter gaat de pijn nooit helemaal weg.

Je wilt pijnvrij kunnen lopen

We hoeven jou niet te vertellen dat hielspoor ongelofelijk pijnlijk is. Het beperkt je in al je doen en laten. Pijnvrij kunnen bewegen is daarom het doel dat je voor ogen hebt. Daarvoor ben je bij ons aan het goede adres. Fysiotherapeut Hilversum helpt je hierin graag verder.

Voorkomen dat de pijn terug komt

Om hielspoor in de toekomst te kunnen voorkomen, is het belangrijk dat je begrijpt hoe dit werkt en wat je kunt doen om nieuwe klachten te voorkomen.

Hielspoor in het kort

• Hielspoor ontstaat door verkalking door een vastzittende pees. Dit doet zich voor bij de pees waar jouw hiel zich met je voorvoet verbindt.
  • Die verkalking wordt hielspoor genoemd. Dit hoeft niet altijd pijnlijk te zijn. Dit is vooral het geval als het geïrriteerd raakt. In het ergste geval gaat het ontsteken.
  • Hielspoor kan op verschillende manieren ontstaan. Hardlopen bijvoorbeeld, maar ook overgewicht of langdurig een verkeerde houding aannemen, kunnen oorzaken zijn voor het ontwikkelen van hielspoor.
  • De klachten komen vooral voor bij mensen van 40 jaar en ouder.
  • Soms is er sprake van acute hielspoor. Dit doet zich bijvoorbeeld voor als je springt en verkeerd terechtkomt. Meestal ontstaat hielspoor echter geleidelijk.

De behandeling bij Fysiotherapeut Hilversum is erop gericht om zowel je spieren, botten en pezen in en rondom je voet sterker te maken. Daarom krijg je van ons oefeningen om zowel je kuit- als voetspieren te trainen. Vaak betrekken we ook de bovenbenen hierbij. We zetten je flink aan het werk, maar in de praktijk blijkt dit de beste resultaten voort te brengen!